۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

چطور زگیل های تناسلی خود را درمان کنیم

زگیل تناسلی (GENITAL WARTS) آن کوندیلوما آکومیناتا نیز می گویند توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود.این ویروس از طریق تماس مستقیم پوست به پوست منتشر میشود.


بیش از 100 نوع ویروس HPV وجود دارد که 30 نوع آن می تواند ناحیه تناسلی را آلوده کند. این ویروس از طریق تماس مستقیم جنسی پخش می شود. البته در بیشتر موارد، سیستم ایمنی فرد آلوده این ویروس را می کشد و فرد علائم و نشانه های عفونت را پیدا نمی کند. زگیل تناسلی یا HPV مسری ترین و سخت ترین نوع زگیل از لحاظ خوب شدن است و بدلیل مسری بودن، یک بیماری مشترک بین زوجین است بنابراین مانند آتش سوزی سریعا در حال گسترش است،ولی با رعایت بهداشت فردی و استفاده از روش های درمانی تجویز شده توسط پزشک متخصص به راحتی می توان آن را درمان کرد.

  • زهره رستمی
  • دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۹۹

چه زمانی باید با عقب افتادن پریود نگران شویم؟

 

عقب افتادن عادت ماهانه واقعا در زنان استرس ایجاد می کند اما این مشکل در برخی از مراحل زندگی کاملا رایج است ؛ زمانی که عادت ماهانه دیر می شود اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که باردار هستید. با این حال، این تنها یک احتمال است. اما همیشه عقب افتادگی عادت ماهانه به این معنا نیست که حامله هستید نظریه ها نشان می دهد سیکل قاعدگی یک زن 28 روز طول می کشد و این زمانی است که باید بین دوره ها بگذرد.

بدن انسان روبات و ساعت نیست بنابراین زنان زودتر یا دیرتر از آن می توانند عادت شوند. عملکرد بدن با چندین سیستم مرتبط است همانند ماشین روغن کاری شده با هم کار می کنند. بنابراین، سیستم ایمنی، متابولیک، گردش خون، هورمونی، سیستم نورواندوکرین باید در شرایط عالی برای چرخه قاعدگی دقیقا تا چهار هفته باشد.

  • زهره رستمی
  • سه شنبه ۹ ارديبهشت ۹۹

علت خشکی چشم

علت خشکی چشم کاهش و کم شدن قطرات اشک و رطوبت سطح چشم می‌باشد. این اتفاق زمانی می‌افتد که اشک نتواند سطح چشم را تر(خیس) و به اصطلاح چرب کند. خشکی چشم به این دلایل اتفاق می‌افتد که چشم شما اشک کافی نداشته باشد و یا اشک‎های با کیفیت تولید نکند که می‌تواند سوزش و یا خارش را به همراه داشته باشد. این خشک شدن چشم را ممکن است فقط در بعضی از اوقات احساس کنید، مثلا زمانی که رو به روی کولر نشسته یا وقتی که از گوشی و کامپیوتر زیاد استفاده کرده‎اید.

  • زهره رستمی
  • يكشنبه ۷ ارديبهشت ۹۹

درمانی سریع برای دل درد که مثل آب روی آتیشه

سرکه سیب یکی از پایه های ثابت نسخه های طب سنتی برای درمان دردهای مختلف و رفع مشکلات پوست و مو است اما چرا؟ تا به حال به این فکر کرده اید که چرا استفاده از سرکه سیب اینقدر توصیه می شود و البته تاثیرگذار است؟ این بخش از بهداشت و سلامت نمناک را با توضیحی در این مورد و ارائه 12 نسخه با سرکه سیب برای درمان دل درد ادامه خواهیم داد.

  • زهره رستمی
  • چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۹۹